חיפוש באתר
 

חדשות


 
מועדון לקוחות למחזיקי
כרטיס חבר ההתאחדות
 
 


 



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 
 

 


 
 
 
קונספטים קולינאריים בתחום האירועים העסקיים

 
 
 

יש הבדל מהותי בתכנון קולינרי של אירוע פרטי (למשל, חתונה) לבין תכנון אירוע עסקי. המטרות, הציפיות והאפקט - שונים בתכלית. לפניכם כללים יסודיים - כשהמטרה: לרגש את הלקוחות. כתבה שנייה בסדרה

שף מיקי ניר*
--------------
*שף ראשי וראש אגף מזון ומשקאות במלון דן פנורמה תל-אביב

באדיבות מזון+

 

במאמר זה אנסה להעלות מספר רעיונות והגיגים למגזר העסקי.
חשיבה ראשונית ותכנון מוקדם
זיהוי הלקוחות – יש לזהות מי הלקוחות שלנו. האם מפיקי כנסים או אולי סוכני נסיעות? האם חברות בתחום ההיי-טק או בתחום הרפואי?
לאחר שזיהינו את הלקוח העיקרי, יש לזהות לקוחות משנה (לעיתים הם חשובים הרבה יותר). לא תמיד האדם איתו אנו באים במו"מ הוא זה שמשלם את האירוע.
הגדרת ציפיות – חשוב להניח ללקוחות לומר את דברם ולנסות לדלות מהם, עד כמה שאפשר, פרטים מרובים אודות הכנס אותו הם רוצים לקיים. לעיתים הציפיות שלהם אינן תואמות את היכולת שלכם לבצע כנס וכזה או דרושה השקעה רבה כדי לקיימו.
תכנון לוח זמנים – יש לתכנן בשיתוף הלקוח את לוח הזמנים במדויק ככל שניתן. יש לתאם בין הספקים השונים המגיעים לכנס, פריקה וטעינה לדוגמא. יש לתאם את זמני הכיבודים והארוחות עם המטבח וצוות השרות.
מקצוענות – מענה מהיר לכל גחמה. חייבים להפגין מקצועיות רבה מול הלקוח. הוא מצפה "שנוריד בשבילו את השמיים" ואנו יכולים לעשות זאת.
שילוב של Business & Fun – האדם שהוזמן לכנס משנה את סדר יומו הרגיל. כלומר, משתנה מסלול נסיעתו היום-יומי לעבודה, משתנה לעיתים קוד הלבוש שלו, לוח הזמנים ועוד. עלינו לגרום לאותו אורח חוויה נוספת על עצם היותו נוכח בכנס. חוויה הקשורה בחמשת חושיו ואף להפתיע אותו.
After Taste – אורח שהשתתף בכנס או יום עיון יזכור אולי את שנאמר שם, את מי הוא פגש, אבל לבטח יזכור לחיוב או לשלילה את החוויה הקולינארית של הכנס. לכן, עלינו לגרום לו להיזכר במטעמים הטובים ואפן הגשתם, הרבה אחרי שתם כבר הכינוס.
הגדרת הציפיות
לקוח עסקי מצפה מאיתנו להפגנת ידע ומקצוענות; בהירות ואמינות; פשטות וגמישות; הקשבה ומענה מהיר.
ולאחר המפגש הראשוני וההחלטה לבצע את הכנס אצלנו, ציפיותיו הן לגישה נוחה וחניה; ציוד אור-קולי משוכלל וטיפול מהיר בתקלות; שרות איכותי וקשוב; רמת אוכל גבוהה, שונה ומגוונת.
אך בסיכומו של דבר הוא רוצה: חוויה, חדשנות ורעננות מחשבתית; גימיקים והטבות ייחודיות.
 מה באמת רוצים הלקוחות?
הם מחפשים א.ב.א - אמון, בטחון, אהבה.
א. איכות גבוהה של המוצר או השרות.
ב. עובדים ידידותיים ושירות מהיר!
ג. יכולת להתמודד עם בעיות ותלונות, תגובה מהירה.
ד. קבלת תחושה ויחס של לקוח מועדף.
ה. מגוון רחב של מוצרים וסוגי שרות שונים.
ו. המשכיות ועקביות.
עשרת הגורמים היצורים או הורסים אמון לקוחות
יוצרי אמון
1. מקיימים הבטחות.
2. שירות לקוחות יעיל.
3. איכות גבוהה.
4. התמודדות יעילה עם תלונות.
5. VALUE FOR MONEY .
6. הודאה בטעויות.
7. בטחון במוצר.
8. התאמה לצרכים האינדיבידואליים.
9. הקשבה ללקוחות.
10. תמחור ברור. 
הורסי אמון
1. לא מתקנים טעויות.
2. לא שומרים על פרטיות הלקוח.
3. לא עומדים בהבטחות.
4. חיובים לא מדויקים.
5. יותר מידי שיחות מכירה.
6. אי הקפדה על איכות המוצר.
7. חשדנות ותחושת "מסחר סוסים".
8. לא מעדכנים שינוי במחיר.
9. מערך שיחות לא נגיש.
10. תמחור לא ברור.
כיצד מטפלים בלקוחות עסקיים?
1. איתור הסוכנים והחברות – מיונם, קטלוגם ואיתור נקודות החשובות להם.
2. איתור מקבלי ההחלטות בארגון.
3. זיהוי ציפיות והעדפות קולינאריות.
4. הכנת תוכנית פעולה פרטנית.
5. לפנק... לפנק... לפנק!
דרכי אירוח שונות לאירועים עסקיים
הסגנון המקובל
• התכנסות בוקר של מאפי בוקר: דנישים, קרואסונים.
• קפה אמריקאי, תה, מים ומיץ תפוזים אספטי.
• הפסקה של עוגות מלוות בקפה ותה.
• ארוחת צהריים במזנונים הכוללת: סלטים, מנות עיקריות וקינוחים.
Nothing to Tell Home About!
סגנון מרכזי הכנסים
• התכנסות בוקר הכוללת: מאפי בוקר, יוגורט דבש ודגני בוקר, מבחר ריבות ולחמניות, פירות טריים, ירקות חתוכים, מאפים חמים.
• הפסקות ביניים של פירות טריים, עוגות חלביות, תחנות קפה וקפה אספרסו.
• ארוחת צהריים בסגנונות שונים: עדות ישראל, בינלאומי, מזנוני מזלג.
• תיתכן הפסקה לקפה ועוגה גם אחה"צ בסגנון:  5 O’CLOCK TEA .
NETEORKING
• מארגני הכנס אינם רוצים לבזבז זמן מיותר ולבצע הפסקות ארוכות.
• האוכל חשוב אך משני בעת עריכת הכנס.
• כאשר רוצים לאפשר יותר זמן ל- mingling  (יצירת קשרים עסקיים וחברתיים).
• דוכני אוכל המציעים מבחר מנות קטנות הניתנות לאכילה בעמידה או סביב שולחנות קטנים תוך כדי שיחה, ביצוע מכירות וכד'.
לדוגמא:
• ים תיכוני: שאוורמה, פלאפל, שיפודים, קבב וסלטים.
• אמריקאי: המבורגר, נקניקיות, צ'ילי קון קארנה.
• איטלקי: פוקצ'ות, אנטי פסטי, פסטות.

 

 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
הצעות עבודה אחרונות
דרושים טבחים
  מידע נוסף
   
דרוש קונדיטור
  מידע נוסף
   
דרושים טבחים
  מידע נוסף
   
דרושים טבחים
  מידע נוסף
   
דרוש אופה
  מידע נוסף
   
דרוש טבח
  מידע נוסף
   
דרוש שף
  מידע נוסף
   
דרוש שף קונדיטור
  מידע נוסף
   
דרושים קונדיטורים
  מידע נוסף
   
דרושים עובדי מטבח
  מידע נוסף
   
דרוש סושי מן
  מידע נוסף
   
דרושים טבחים
  מידע נוסף
   
דרושים סו שפים, טבחים
  מידע נוסף
   
דרוש סו שף
  מידע נוסף
   
דרושים טבחים
  מידע נוסף
   
קונדיטורים ועובדי מטבח
  מידע נוסף
   
דרוש אופה
  מידע נוסף
   
דרוש שף / שפית
  מידע נוסף
   
דרוש טבח
  מידע נוסף
   
דרושים טבחים וקונדיטורים
  מידע נוסף
   
סו שף
  מידע נוסף
   
קונדיטור /ת
  מידע נוסף
   
קונדיטור /ת
  מידע נוסף
   
אחראי\ת מטבח קר
  מידע נוסף
   
סו שף
  מידע נוסף
   
קונדיטור/ית
  מידע נוסף
   
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 




 
Bookmark and Share
 


 
מועדון לקוחות למחזיקי
כרטיס חבר ההתאחדות
 
 



 


 


 

 


 


 



 


 


 


 



 



 


 


 


 



 


 


 
 
כל הזכויות שמורות © ICPA  התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל    I    טלפון: 08-6227876    icpa.israel@gmail.com    I

לייבסיטי - בניית אתרים